Inloggen
Wil je een brochure? Klik hier om deze aan te vragen!
W&T-onderwijs
▼
Wetenschap & Techniek-onderwijs
Onderzoekend & Ontwerpend leren
Professionalisering
▼
Professionaliseringsaanbod
Verdiepingscursus
Teamtrainingen
Gratis webinar
Werkwijze
Maakboxen
▼
Aanbod Maakboxen
Wat zijn Maakboxen?
Tarieven Maakboxen
Over ons
▼
Over ons
Onze klanten & partners
Kennisbank
Contact
Je leest een artikel uit onze kennisbank. Klik hier om het overzicht van alle artikelen te bekijken.
Conclusies formuleren – Voor de klas met Sas – Onderzoekend leren deel 8
In deze achtste video in de serie Onderzoekend leren vertelt Saskia hoe je met de leerlingen de conclusies van een onderzoek kunt formuleren.
Bekijk ook de
vorige video
of de
volgende video
uit deze serie. Of bekijk de serie over
Ontwerpend leren
van Voor de klas met Sas.
Om deze site optimaal te laten functioneren is het nodig dat JavaScript aanstaat.
Klik hier voor instructies hoe je JavaScript kunt aanzetten in je browser.
Nieuws
Wij zijn op zoek naar een onderwijskundig schooladviseur onderwijs PO-VO (24-32 uur). Heb jij hart voor het onderwijs? Wil je ons helpen elke leerling zich zelfbewust en vaardig in techniek en technologie te ontwikkelen?
Bekijk de vacture →
Kennisbank
Taalbevordering tijdens de STEM-lessen
Wat kan een leerkracht doen aan taalbevordering tijdens een les Wetenschap & Technologie of STEM (Science, Technology, Engineering & Maths)? Niet zo lang geleden verscheen hierover een bijzonder interessant onderzoek:
... Lees verder →
Hoe presenteer jij? – Voor de klas met Sas – Onderzoekend leren deel 9
In deze negende en laatste video in de serie Onderzoekend leren vertelt Saskia je hoe je de leerlingen een presentatie kunt laten geven over het onderzoek datr ze hebben uitgevoerd.
... Kijk verder →
Conclusies formuleren – Voor de klas met Sas – Onderzoekend leren deel 8
In deze achtste video in de serie Onderzoekend leren vertelt Saskia hoe je met de leerlingen de conclusies van een onderzoek kunt formuleren.
... Kijk verder →
Nauwkeurig onderzoeken – Voor de klas met Sas – Onderzoekend leren deel 7
In deze zevende video in de serie Onderzoekend leren vertelt Saskia hoe je met de leerlingen een onderzoek kunt uitvoeren door goed gebruik te maken van hun zintuigen.
... Kijk verder →
In ieder boek zit een maakopdracht
Een van de randvoorwaarden om een goede Wetenschap&Technologie (W&T) activiteit aan te bieden, is werken vanuit een contextrijke omgeving. Daarnaast is het werken met echte materialen en vanuit een helder doel ook een vereiste.
De meest voor de hand liggende contextrijke omgeving om voorbeelden uit te halen zijn de zaakvakken. Een onderwerp vanuit aardrijkskunde of geschiedenis is vaak uitermate geschikt.
Maar soms ligt de oplossing nog dichterbij dan je denkt.
... Lees verder →
Deze site maakt gebruik van cookies en aanverwante technologieën voor tracking- en functionaliteits-doeleinden.
Meer informatie
Alleen functioneel
OK